Identificação
[BNP/E3, 14E – 19]
Soares de Passos.
Soares de Passos exercised on Portuguese youth and society the same influence as Byron on the English. Fundamentally, a comparison were ridiculous; it is unnecessary. Soares de Passos would be coupled to Byron if all Byron had done were but to perfect[1] in subject product the manner and style of the “Hours of Idleness.”
But – these restrictions made – the analogy of manner is surprising. Soares de Passos – |as Byron| in the Hours of Idleness – has a half-sincere manner, {…} As Byron in Hours of Idleness, and sometimes after, he likes singing rhythms (as the eleven syllable, for instance) and blank verse together with stanzas and on the cut and both as visual.
[BNP/E3, 14E - 19]
Soares de Passos.
Soares de Passos exerceu na juventude e na sociedade portuguesas a mesma influência que Byron exerceu sobre os ingleses. Uma comparação seria, fundamentalmente, ridícula; é desnecessária. Soares de Passos poderia ser conectado com Byron se tudo o que Byron tivesse feito fosse aperfeiçoar no produto do assunto o modo e o estilo das “Hours of Idleness.”
Mas - feitas essas restrições - a analogia dos modos é surpreendente. Soares de Passos - |como Byron| em Hours of Idleness - apresenta um modo meio sincero, {…} Como Byron em Hours of Idleness, e por vezes posteriormente, ele gosta de cantar ritmos (como as onze sílabas, por exemplo) e versos brancos junto com estrofes e no corte e ambos como visuais.
[1] perfect /improve\